Vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersonen

Zoals bekend beschikt v.v. ZIGO over leden die de functie van vertrouwenspersoon bekleden (één vacature). De vetrouwenspersoon heeft tot taak de eerste opvang te verzorgen van slachtoffers van ongewenst gedrag van overige leden dan wel personen die op enigerlei wijze in relatie staan tot v.v. ZIGO.

Het taakgebied kan verder uiteenlopen van het adviseren/ bemiddelen tot het ondersteunen bij het proces van melding nodig bij het zetten van de eerste stappen naar professionele ondersteuning.

Doet zich onverhoopt een situatie van ongewenst gedrag voor, dan ziet v.v. ZIGO het graag dat men een beroep doet op de ondersteuning van de vertrouwenspersoon.

Uiteraard staat het eenieder vrij om een beroep te kunnen doen op een ander vertrouwd lid van de vereniging.

Vertrouwenspersoon

Karin van Berkel