Zigo1 verslaat Gilze1 met 4-1

Mannen, 1, 3e klasse B

28 januari 2018 14:30

Onbekend

Wij gaan winnen omdat we simpelweg de betere ploeg hebben. Dat waren de woorden van Jeremy in dagblad de stem. En dat had hij beter niet kunnen zeggen. Wij waren sowieso beter gemotiveerd dan Gilze, maar nu waren toch weer een tandje scherper. Vanaf minuut 1 gingen we ervoor maar Gilze ook een waar voetbal gevecht ontstond er. Voor de toeschouwers een aantrekkelijke wedstrijd het spel ging open neer. En in de 15e minuut scoorde we de 1-0 na een schitterende opening van Michele op Jason die vervolgens de pass op Nicwell gaf. Nicwell stond alleen voor de keeper en bleef kalm, hij scoorde beheerst met zijn linkerbeen. Dit was de eerste kans en het was meteen raak. We bleven goed door voetballen al was het Gilze die het betere spel had, we lieten ze steeds beter in de wedstrijd komen. Ook kregen zij een aantal grote kansen, maar die wisten ze niet te benutten mede dankzij een aantal sublieme reddingen van onze keeper Kasper. En juist toen Gilze ons helemaal onder druk zette scoorde we de 2-0. Net voor rust je had geen beter moment kunnen bedenken. Paul gaf een diepe bal op Jason die er als een speer vandoor ging en de bal laag in de verre hoek schoot.

Wat een luxe met 2-0 de rust in. We moesten goed in de organisatie blijven spelen en die overwinning naar binnen slepen dat waren de woorden van Smallie De tweede helft begon het zelfde, al kon je zien dat de tik goed was aangekomen bij Gilze. Helemaal toen we in de 60e minuut de 3-0 scoorde. Dit keer was het Paul die de trekker over haalde na een pas van Nicwell. En bij Gilze bleven ze maar kansen missen. Het werd een lesje in effectiviteit. De kers op de taart werd gescoord door uitblinker Nicwell. Een bijna kansloze bal van Herjan op Nicwell wist hij goed binnen te houden van de achterlijn. Met een mooie slalom kwam Nicwell alsnog voor de keeper en scoorde de 4-0 wederom met zijn chocoladebeen. Het was gespeeld, Gilze scoorde eindelijk toch nog een keer in de 84e minuut maar daar hield het ook bij op. Dit geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden, waar we voorheen vaak geen kansen wisten te benutten scoorde we nu 4 keer uit 5 kansen. We kende veel tegenslagen maar kijken nu weer vooruit. Volgende week uit naar Desk waar we de eerste wedstrijd kansloos met 0-3 hadden verloren.

Door: Mario de Bont