Voor alle leden, ouders en vrienden van v.v. ZIGO

11 december 2021 20:30

Beste leden, ouders, vrienden en supporters van v.v. ZIGO,

Het is voor eenieder weer een bijzonder/vreemd jaar geweest, met voor ZIGO vele ups maar ook vele downs.

Het is een jaar geweest, waarin het huidige bestuur eind vorig jaar is ingestapt, vele wijzigingen zijn doorgevoerd en we nieuwe, maar ook oude leden (weer) hebben mogen verwelkomen. Het is ook een jaar geweest met een aantal lockdowns en vervelende maatregelen, zo ook nu weer, waar we met zijn allen mee te maken hebben. Waar de trainingen nu door de maatregelen zijn afgelast, maar de meeste wedstrijden (m.u.v. de selectie) gelukkig ‘gewoon’ door kunnen gaan.

Het is een zwaar jaar geweest, waar wij als club zijn overgestapt op een nieuwe vorm van contributie-inning, een nieuw alarmsysteem, een nieuw sleutelplan hebben doorgevoerd, een nieuwe commissie voetbalzaken hebben opgericht, de ZIGO-Pas hebben geïntroduceerd met een nieuw betaalsysteem en vele andere activiteiten, waar enorm veel tijd en energie in gaat zitten.

Nu de Coronamaatregelen zo zijn, dat we het voetbal allemaal zo missen, zou het vervelend zijn dat door een tekort aan vrijwilligers de club het niet kan blijven trekken. Op dit moment worden de vele gaten dichtgelopen door de bestuursleden of komt het neer op dezelfde kleine groep hondstrouwe vrijwilligers, die voor continuïteit zorgen binnen ZIGO.

We komen van ver en hebben de weg naar boven weer weten te vinden. We zagen het aantal toeschouwers weer toenemen langs de lijn en op de achtergrond wordt aan nieuwe initiatieven gewerkt, maar we hebben echt dringend extra handen nodig! Denk daarbij aan: extra bestuursleden, NIX-team, Manager Zone 1, scheidsrechters, scheidsrechtercoördinator, wedstrijdsecretariaat-leden (voornamelijk zaterdagmiddag/zondag), jubileumcommissie, Deco-team activiteitencommissie-leden, barvrijwilligers, BAT, sponsorcommissieleden, etc. We moeten meer betrokkenheid vanuit de leden zien te realiseren, zodat niet nog langer zoveel van de taken als last op de schouders van dat selecte gezelschap blijft drukken. Een overzicht met vacatures volgt hieronder.

Hopelijk is voor eenieder de stap laagdrempelig en ziet iedereen dat het heel hard nodig is om te de club te helpen, zodat we er in 2022 vol tegen aan kunnen! Een uur per week, een dagdeel per maand. Het kan al het verschil maken!

Wij willen alvast iedereen fijne dagen toewensen en een goed en gezond uiteinde voor 2021 en hopelijk kunnen wij vele reacties van onze leden verwachten! Samen zijn wij ZIGO, samen zijn wij de club én samen moeten wij het gaan doen!

Blijf gezond!

Vacatures:
Vacature - Bestuurslid Manager Zone 1
Vacature - Secretaris
Vacature(s) - Activiteiten en Jubileum Commissie
Vacature(s) - Bar - Donderdag en Zaterdag (7 Personen)
Vacature(s) - BAT (3 Personen)
Vacature(s) - Deco Team (3 Personen)
Vacature(s) - Helpende handen
Vacature(s) - Leden Sponsorcommissie
Vacature(s) - NIX Team (3 Personen)
Vacature(s) - Scheidsrechtersplanning en Secretariaat