Zigo 1 verliest ook in thuiswedstrijd tegen Gilze 1

Gilze 1 (zon)

27 september 2020 14:30

Onbekend

Voor vandaag stond de wedstrijd tegen Gilze op het programma , van Gilze weten we dat ze ieder jaar voor de prijzen meedoen. Vorig jaar hebben we 2 keer kansloos verloren van hun , dus we waren gewaarschuwd. Ralph moet tijdens warming-up al geblesseerd afvallen , Marco neemt zijn plaats in. We begonnen zeer goed aan de wedstrijd, maar toch was de eerste grote kans voor Gilze. Even later krijgt Dave een kansje na een goed 1-2’tje , maar deze bal word door de keeper gepakt. Marco kan even later van afstand schieten , maar deze bal word tot corner verwerkt. Mike probeert het even later van afstand , maar deze bal gaat ver naast. Na een goede aanval van Zigo krijgt Bodey een vrije schietkans op rand 16 meter, maar besluit om dit niet te doen maar een steekbal op Dave te geven, die onderschept wordt door Gilze. Gilze komt op 0-1 door een schitterende direct genomen vrije trap. Uit een corner krijgt Dave nog een kansje , maar deze laat hij onbenut. Na onnodig balverlies achterin kan Gilze de 0-2 scoren, dit is tevens de ruststand.

We gaan de rust in met een 0-2 achterstand maar zijn er van overtuigd dat we dit in de 2de helft recht kunnen zetten. Max plaats voor Aithel in de rust. Dit blijkt een illusie te zijn, want binnen 1 minuut na der rust weet Gilze het net weer te vinden 0-3. Na een onnodig overtreding in de 16 meter krijgt Gilze een penalty , die ze onberispelijk inschieten 0-4. Rik komt erin voor Roel. Uit een goed aanval weet Gilze ook nog de 0-5 te scoren. Normaliter laat je dan de kopjes een beetje hangen, maar Zigo blijft hard werken en positief voetballen, we krijgen zelfs nog een paar goede kansen om de welbekende eretreffer te scoren, maar Dave en Marco hebben dat geluk vandaag niet. 0-5 is de eindstand, dit is zeker een beetje geflatteerd. Maar op zich geen schande om van een zekere titelkandidaat te verliezen. Vandaag waren er zeker een hele hoop positieve zaken die we gewoon vast moeten houden, dan komt de 1ste overwinning zeer binnenkort. Ik ga ervan uit dat dat de komende week gaat gebeuren wanneer we op bezoek gaan bij Gudok. Dit zal jammer genoeg zonder publiek gebeuren aangezien de teugels m.b.t. de corona regels weer aangetrokken zijn.

Uw razende reporter