Goede kansen voor Zigo maar toch de winst voor Gudok

ZIGO 1 (zon)

4 oktober 2020 14:00

Onbekend

Vandaag stond de enige Tilburgse derby van het seizoen op het programma, en wel tegen Gudok. Wederom een geduchte tegenstander , die in de 2 voorgaande wedstrijden toch maar 1 puntje bij elkaar wist te sprokkelen. Op het altijd winderige terrein van Gudok moesten we vandaag de eerste punten van het seizoen zien mee te nemen naar den haaikaant. De wind speelde vandaag nog meer parten dan normaal, aangezien het een windkracht 5 bijna dwars over het veld was, wat het voetballen niet ten goede kwam. Het eerste kansje van de wedstrijd is voor Gudok, maar al snel krijgen wij ook een paar kansjes. Uit een corner creëren we een klein kansje. We krijgen een 2 tal vrij trappen die heerlijk van de goal afdraaiend worden genomen door Bodey, eenmaal doet er helemaal niemand iets mee , de andere keer kopt Nick hem naast. Na een goede aanval via Bodey en Danny gaf Danny een steekpass waarna de bal bij Mike terechtkomt en deze omspeelt de keeper waarbij hij licht getoucheerd wordt (ga de volgende keer liggen L...L ) , waardoor hij te ver naar buiten wordt gedreven en de bal naast tikt. Even later mag Dave aanleggen voor een vrije trap van 25 meter , maar deze is een makkelijke prooi voor de keeper. Na weer een goede aanval van Zigo via Aithel en Dave komt wederom de bal bij Mike , die vanuit een goede positie schiet maar de keeper op zijn weg vind . Met de brilstand gaan we rusten.

Net als vorige week beginnen we niet alert aan de 2de helft , na een paar waarschuwingen van Gudok, krijgen ze een vrije trap op +/- 20 meter, het schot word licht aangeraakt en verdwijnt achter een verbijsterde Ruben , die hier ogenschijnlijk niet op had gerekend. 1-0

Zigo recht zijn rug en gaat direct weer in de aanval. Na een goede bal van Danny kan Mike inkoppen , de bal beland op de lat en komt terug voor de rebound, jammer genoeg zijn wij hier niet attent genoeg en kan Gudok de bal wegwerken. Even later stuurt Dave Danny weg met een steekpass , Danny komt hierdoor 1 op 1 met de keeper, maar net als bij Mike in de eerste helft laat hij zich door de keeper helemaal naar buiten drijven waarmee de kans verkeken is. We krijgen uit een 2 tal corners nog een paar kansjes voor Dave en Nick , maar deze worden niet benut. Mathew komt Mike aflossen, en Bodey wordt vervangen door Rik. Er volgen nog een paar kleine kansjes, met Roël voor Tim proberen we nog iets te forceren, maar als Gudok even later de 2-0 aantekent is het wel gedaan met de dadendrang van Zigo.

Al met al zou het voor de supporters een leuke wedstrijd zijn geweest zij het niet dat die deze en de komende 2 wedstrijden niet welkom zijn. Helaas jongens , wederom hard gewerkt en bij vlagen aardig voetbal laten zien. Komende week thuis tegen Haarsteeg zullen we toch onderhand de eerste 3 punten wel bij kunnen schrijven? Ik heb er alle vertrouwen in.

Uw razende reporter