Net geen winst voor Zigo in deze thuiswedstrijd

ZIGO 1 (zon)

Haarsteeg 1 (zon)

11 oktober 2020 14:30

Onbekend

Voor vandaag stond de wedstrijd tegen Haarsteeg op het programma , zij hadden vorige week hun eerste 3 punten binnen gehaald , dus bij een overwinning van ons zouden we op gelijke hoogte komen. De eerste speldenprikken van de middag kwamen van de kant van Haarsteeg , maar deze waren zonder gevaar. Uit een voorzet van Danny krijgt Dave ook een klein kansje. Haarsteeg krijgt binnen korte tijd 2 goede kansen , maar evenzovele malen staat Ruben op de goede plaats en maakt de schoten onschadelijk. Bodey krijgt op het middenveld de bal en zet met een heerlijke steekpass Roël alleen voor de keeper, deze twijfelt te lang en laat alsnog de bal door een verdediger van zijn voet af tikken. Even later is het dan toch prijs vanaf het middenveld beland de bal bij Mathew , die hem op zijn beurt panklaar legt voor Dave 1-0 , hun grensrechter blijft wel met de vlag omhoog staan , maar de uitstekend leidende scheidsrechter had het zelf goed gezien, en negeert daarom ook deze. Dan breken er 15 minuten aan waar we even helemaal de weg kwijt zijn, balverlies , zwak verdedigen en onoplettendheid brengen Haarsteeg op een 1-3 voorsprong. Totaal onnodig omdat we lekker mee aan het voetballen waren. Het spel golft heerlijk op en neer waarbij ook de nodige kleine kansjes gecreeërd worden. Uit een van die mogelijkheden weet Roël Mathew te bereiken die voor de 2-3 binnen kan tikken. Dit is tevens de ruststand.

In de rust vallen er stevige woorden, maar als we de kleedkamer uitkomen staan we er weer als team. Al snel na de rust moet Roël het veld verlaten, hij word vervangen door Marco. In de 65ste minuut moet Bodey geblesseerd het veld verlaten , hij wordt vervangen door Ralph. Dave maakt zich nog bijna onsterfelijk door de bal van +/- 35 meter heerlijk op de pantoffel te nemen en vies te laten dalen , maar de keeper kan deze met een uiterste krachtsinspanning nog net over tikken.

Om het slotoffensief in te zetten komt Mike erin voor Max. De gelijkmaker hangt in de lucht, Tim ziet zijn schot net over gaan. Op het laatst moeten we wat meer ruimte weggeven , en krijgt Haarsteeg nog een paar kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar geen van de teams weet het net nog te vinden waarop de eindstand 2-3 word. Al met al een zeer verdienstelijke wedstrijd gevoetbald , waar zeker meer in had gezeten. Maar ja, bij een wedstrijd moet je 90 minuten geconcentreerd zijn en niet 75. Er zit zeker progressie in de ploeg , en de punten kunnen niet uitblijven.

Gezien de nieuwe lockdown zullen we hier toch even langer op moeten wachten (laten we maar hopen dat het niet te lang gaat duren).

Uw razende reporter