Zigo 1 verlies uitwedstrijd bij Waspik

ZIGO 1 (zon)

20 september 2020 14:30

Onbekend

Eindelijk na meer dan 6 maanden geen competitiewedstrijd meer gespeeld te hebben,  mochten we afgelopen zondag weer aan de bak, en wel uit tegen Waspik.

Aan de voorbereiding had het niet gelegen, aangezien we in de bekerronde 2 keer gewonnen hadden en 1 keer gelijk waardoor we naar de volgende ronde zijn gegaan

Na een wat stroef begin van de wedstrijd (onze jongens zijn niet meer gewend om op echt gras te spelen) geeft Chris een diepe bal op Roël waaruit hij een klein kansje krijgt.

In de tegenstoot weet Waspik wel te scoren 1-0.

Even later krijgen we een vrije trap op 20 meter die door chris genomen word, de bal wordt van richting verandert en net gepakt door de keeper.

Even later onderscheid Ruben zich 2 keer, eenmaal op een doorgebroken speler die 1 op 1 komt met hem en hij maakt deze onschadelijk , de 2de  keer pakt hij een penalty nadat Chris de bal ongelukkig tegen zijn hand heeft gekregen.

Even voor rust zet Marco een goed blok op het middenveld waardoor de bal pardoes bij Danny voor de voeten valt , deze bedenkt zich geen moment en stoomt op naar de goal , hierbij omspeeld hij de keeper en scoort koelbloedig 1-1 , dit is tevens de ruststand.

Aan het begin van de 2de helft krijgen we een vrije trap aan de linkerkant , deze wordt door Bodey strak voorlangs gelegd, maar hier vergeet iedereen tegen aan te lopen.

Uit een  rommelige situatie weet Waspik de 2-1 te scoren.

Hierop beginnen de frustaties bij sommigen van ons hoog op te lopen , en is er van een team geen sprake meer.

Ralph komt erin voor Max.

Na een goede aanval van ons word er een overtreding gemaakt op Mike, de vrije trap die hieruit voortvloeit word jammer genoeg net overgeschoten.

Om meer body in de strijd te gooien worden Bodey en mike gewisseld voor Dave en Rik.

Toch weten we nog de 2-2 te scoren , maar dit zuivere doelpunt wordt door de scheidsrechter afgekeurd wegens buitenspel.

Hierdoor zijn we helemaal uit ons doen en lopen we tegen onnodige gele kaarten aan.

Na een verkeerde keuze bij een inworp van ons kan Waspik op het eind nog met 3 man doorbreken waaruit ze de 3-1 scoren.

Al met al kostbaar puntverlies in de eerste wedstrijd, maar erger is nog dat we hier als team niet mee om kunnen gaan.

Hier zullen we de komende tijd hard mee aan de gang moeten , en dan zie ik een zonnige en vooral gezellige en puntrijke toekomst tegemoet voor Zigo-1 .

Uw razende reporter