ZIGO JO15-1 - Wilhelmina Boys JO15-2

ZIGO JO15-1 - Wilhelmina Boys JO15-2

Op zaterdag 24 augustus 2019 nam ZIGO JO15-1 deel aan het sterk bezette Marc van Hintum Toernooi bij RKSV Margriet (Oss). 10 sterke teams (hoofdklasse en 3 e divisie) streden in 2 poules om de felbegeerde halve finale plaatsen. ZIGO was ingedeeld in poule B met O.S.S. 20, SC Bemmel, SV Orion en FC Engelen als tegenstanders. De 1 e wedstrijd tegen O.S.S. 20 startte om 10.00 uur, de ZIGO mannen zetten meteen erg veel druk en creëerden veel kansen. Deze kansen bleven echter onbenut. Bal op de lat, een volgende net naast, een prachtige pass die net niet wordt gehaald, kortom het lukte niet echt om het net te vinden. Gelukkig bracht een counter vanaf de middellijn na een pass vanuit de verdediging de redding, de bal werd fantastisch binnen gelegd. 1-0, Gelukkig! Na deze moeizame 1 e wedstrijd volgden 2 geweldige sterke duels tegen FC Engelen en SC Bemmel. De op papier sterkste tegenstanders werden met fantastisch hoog tempo voetbal met 3-0 en 4-1 verslagen. Voor de doelpunten hadden we regelmatig de counter nodig, er was echter ook met regelmaat echt tikkie-tak voetbal te zien wat een aantal malen resulteerde in mooie kansen. Fantastisch om de jongens zo goed te zien spelen! Na deze 2 mooie overwinningen waren we al zeker van de finaleronde.

Omdat de wedstrijden midden op de dag in de volle zon waren ingepland werd besloten om de 4 e en laatste poulewedstrijd te concentreren op goed voetbal en niet alle energie te verbruiken die we nog hard nodig zouden hebben. Al snel werd een voorsprong van 2-0 bereikt en kon het uitvoetballen beginnen………….ware het niet dat de tegenstanders daar anders over dachten. Uiteindelijk werd de wedstrijd met 2-2 afgesloten, hierdoor werd ZIGO glorieus winnaar van de Poule. De halve finale werd om 15.00 gespeeld tegen de organiserende vereniging (RKSV Margriet) die in hun poule 2 e waren geëindigd, achter Kiyose Valiant uit Japan (ja, u leest het goed, uit Japan…………..).

De halve finale startte met een fel RKSV Margriet die al snel hun snelle voorhoede in stelling bracht en de 1-0 binnen schoten. Even werd er gebaald door de ZIGO mannen, echter van paniek was geen sprake, toch viel vrij kort daarna ook de 2-0. ZIGO had nog weinig energie in de tank en Margriet leek frisser te zijn. Met nog 15 minuten op de klok was er echter nog zeker wat mogelijk. Op het veld werd naar elkaar gekeken, posities werden beter ingenomen, de duels werden feller aangegaan, kortom de ruggen werden gerecht. Kom op jongens!! Een snelle counter na een verre pass uit de verdediging bracht de aansluitingstreffer 2-1! Margriet voelde de druk en ZIGO voelde de wedstrijd kantelen. Yes, kort daarna viel de 2-2 met een kopbal uit een corner, Yes, Yes, Yes 2-2, we doen weer mee! Het duel werd inmiddels op het scherpst van de snede uitgevochten. Dit resulteerde ook in een aantal vrije trappen voor Margriet die gelukkig niet resulteerden in doelpunten. ZIGO was op dat moment de betere ploeg en met nog 5 minuten te gaan viel uit een snelle aanval de 2-3 voor ZIGO. Yes mannen en nu vasthouden! Margriet zette alles op alles, echter zelfs eens discutabele penalty in de laatste minuut bracht niet de gelijkmaker. Na het missen van de strafschop door Margriet floot de scheids meteen af en de ZIGO mannen gingen volledig uit hun dak, Yes,

NAAR DE FINALE!!! De finale werd gespeeld tegen Kiyose Valiant uit Japan, een sterk team wat de afgelopen twee weken al tegen diverse Nederlandse en Duitse teams hadden gespeeld (de Graafschap, de Treffers, VVV Venlo). Omdat de poulefase en de halve finale veel energie hadden gekost was de grote vraag of er bij de ZIGO-mannen nog een beetje energie over zou zijn. De jongens pepten elkaar van tevoren goed op. Inmiddels waren er bij ZIGO een 5 tal spelers met een (lichte) blessure. Maar een finale spelen doe je niet iedere dag, dus de mannen stonden gefocust aan de start van de wedstrijd. Helaas bleek al snel dat de pijp bij ZIGO echt helemaal leeg was, de Japanners hadden een conditie van hier naar Tokio!!!

ZIGO probeerde van alles, echter tegen deze massale fitheid waren we niet meer opgewassen. Jammer, echter een finale verliezen betekent een 2 e plaats winnen!!!! 2 e in het sterke voorbereidingstoernooi bij RKSV Margriet, een geweldig resultaat!! Gefeliciteerd jongens met dit fantastische resultaat!!!!

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
18 mei 2019 ZIGO JO15-1 - SVSSS JO15-1 co 4 - 1
11 mei 2019 SC 't Zand JO15-2 - ZIGO JO15-1 co 0 - 10
04 mei 2019 ZIGO JO15-1 - SV Reeshof JO15-1 co 3 - 0
13 apr 2019 Were Di JO15-1 - ZIGO JO15-1 co 1 - 2
06 apr 2019 ZIGO JO15-1 - Jong Brabant JO15-1 co 1 - 4

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
27 okt 2018 ZIGO JO15-2 - Wilhelmina Boys JO15-2 vr -