ZIGO JO13-1 goes Walibi

16 juni 2021 9:00

Yesss is het zover! Ut giet on! Afgelopen weekend gold voor Biddinghuizen een nieuwe kleurcode. Namelijk Rood/Wit! Tju, hadden ze die code maar eerder ingevoerd. Deze staat voor: feest, feest en nog eens feest!

Dol enthousiast maar tevens ietwat gespannen voor hetgeen wat komen gaat verzamelden de boy’s van de 13-1 op het parkeerterrein naast het heilige gras van hun favoriete club. Binnen no time waren de auto’s ingedeeld door de goed voorbereide reisleider Fouad Ameziane, and off we go!

Na bijna 2 uur rijden kwamen de grote achtbanen en de borden “Walibi Village” in zicht.

Eenmaal aangekomen bij de 3 mooie en prima huisjes waren de boy’s niet meer te houden. De deuren met beslagen ramen vlogen open, de huisjes werden bestormd en direct verbouwd. Alle matrassen werden middels uiterst nauwkeurige samenwerking naar boven gesjouwd en in één kamer gepropt. “Zo hier slapen wij” klonk het. Vervolgens gingen de boxen aan, ontstonden er diverse teams en werd er direct fanatiek gevoetbald. Heel af en toe schrokken de begeleiders op als ze de horde kids op zich af zagen stormen. Vakkundig werden de boy’s met snoep, ranja, cola en heeeel veel chips weer even tot rust gebracht. Terwijl de boy’s de EK-wedstrijd gingen kijken konden de voorbereidingen voor de BBQ beginnen.

JO13_walibi_foto_1.png

Met een overvloed aan vlees, salades, stokbrood, smeersels en sauzen was de keuze reuze! Ongelofelijk wat onze reisleider allemaal heeft inkocht. Niemand komt wat te kort. Na de gezellige BBQ gingen de boy’s verder met voetballen om zich vervolgens klaar te maken voor de spannende bingo. Voor de prijzen van deze bingo is Fouad eerder met de jongens naar de stad geweest. Er stonden serieuze prijzen op het spel. Na een prima, ietwat lange maar “heldere” uitleg van Koen kon het spel beginnen. Volgens de instructies spelen we van links naar rechts! Het was uiterst spannend want bij een valse bingo zou je bekogeld worden met waterballonnen. Alle bingo’s waren goed waardoor de boy’s de waterballonnen op de begeleiders mochten gooien. Als een waar vuurpeloton stonden ze klaar. Ieder met meerdere ballonnen in de hand. Deze kans lieten ze zich niet ontnemen.

Tot slot gingen de boy’s weer over tot de orde van de dag. (chillen, kattenkwaad en voetballen). Zo werd het werd het laat, heel laat, te laat, veel te laat, belachelijk laat!

Jo13_walibi_2.png

Na een korte nacht werd er samen heerlijk ontbeten. De boy’s konden vervolgens zelf hun lunchpakketjes maken want vandaag gaan we het Walibi park in! Reisorganisatie Ameziane had ook hierbij alles tot in de puntjes geregeld. De jongens kregen naast de lunchpakketjes van alles mee. Met volle rugzakken stoomde de groep op richting het park. Binnen 30 minuten hadden ze al 4 attracties te pakken en waren sommige al zeiknat van de waterbaan. “Geen probleem, het is lekker weer en anders wen ik er gewoon aan” waren de gedisciplineerde woorden van Kars. De boy’s sloegen geen attractie over. Het kon voor sommige niet snel en hard genoeg gaan. Ze gingen systematisch het hele park af om vervolgens nog een rondje te doen!

Jo13_walibi_3.png

Na een weekend met een grote lach op het gezicht gingen de oogjes in de auto langzaam dicht. Maar er was nog een verassing. We reden niet naar Tilburg maar naar Oosterhout. Het hele team was door Paul en Marcelle uitgenodigd om in hun mooie friettent, genaamd “Febo” te komen eten. De friet, snacks en de drankjes waren heerlijk en gingen er goed in! Met een volle buik, moe en voldaan kwamen de boy’s weer  thuis aan. Om in de EK-sfeer te blijven sluit ik af met de legendarische woorden van Theo Reitsma:
“Dit is een mooi stel hoor” want daar heeft hij helemaal gelijk in!

JO13_walibi_foto_4.png

Beste Fouad,
namens alle ouders en kids nogmaals hartstikke BEDANKT! Het was een geweldig weekend om nooit te vergeten!

Dennis